Wat breng je mee naar een yogales?

 

  • Een flesje water.
  • Een dekentje of sjaal om je warm te houden tijdens de relaxatie en meditatie.
  • Eventueel een kussentje om comfortabeler te zitten.

 

Enkele tips

 

  • Eet best niet of licht tot 2 uur voor de les.
  • Zet je gsm af.
  • Draag losse, comfortabele kleding.
  • Yoga wordt best gedaan op blote voeten. In de voeten eindigen heel wat zenuwuiteinden die gestimuleerd worden tijdens de oefeningen.
  • Het is best yoga te beoefenen op natuurlijke materialen. Wol of een schapenvachtje is hier ideaal voor.
  • Tijdens de eerste dagen van de menstruatie kunnen inspannende oefeningen voor vrouwen ongemakkelijk aanvoelen. Vuuradem of inverte houdingen kan je overslaan of vervangen door een alternatief.
  • Licht je leraar in bij specifieke problemen, letsels of zwangerschap.
  • Je doet de oefeningen mee naargelang je eigen flexibiliteit of uithoudingsvermogen. Forceer je lichaam nooit. Luister naar je lichaam en voel zelf aan hoever je kan gaan en pauzeer wanneer nodig!
  • Beperk yoga niet tot je wekelijkse yogales. Probeer wat je leert tijdens de les ook te integreren in je daglijkse leven. Je kan beginnen met simpele dingen als lange diepe ademhaling. Zing een mantra of vraag naar een kriya of meditatie om af en toe thuis te doen.